Pelbagai Resepi Daging Korban

/
15 Comments
3:19 pm
Hai semua,

Salam kembali bersiaran semula selepas cuti hehe.. Pasti raya lepas ramai yang menghadiri kenduri akikah dan korban. Ada juga yang melakukan ibadah korban dan ada yang dapat daging korban. Mesti ramai yang pening kadang-kadang na dimasak apa daging korban ni. 

Daging korban segar ni memang manis rasanya. Tapi makan selalu pun tak baik juga. Seeloknya biarkan dulu sehari dua dalam peti sejuk supaya sel-sel darahnya betul-betul mati. Saya tak pasti la sebab apa, ni based on pembacaan je heheh..

Kalau tak tahu nak masak apa daging korban tu boleh la rujuk resepi-resepi berikut. Mana tahu dapat membantu :)

Daging Tumis Pedas Tomyam

Untuk resepinya KLIK SINI
DSC04836ed

Daging Merah Rose

Untuk resepinya KLIK SINI
DSC_2520

Daging Lada Hitam Stir Fried

Untuk resepinya KLIK SINI

Daging Cili Kering

Untuk resepinya KLIK SINI
20140530_115709

Daging Masak Lemak Cili Padi

Untuk resepinya KLIK SINI
Masak lemak daging 2

Nasi Daging Ayaq Asam Kedah

Untuk resepinya KLIK SINI
ed


Daging Goreng Kunyit Kelantan

Untuk resepinya KLIK SINI
P4142162ed

Daging Masak Gulai Kawah

Untuk resepinya KLIK SINI
P6063661ed

Daging Masak Hitam Dan Nasi Minyak Utara

Untuk resepinya KLIK SINI
P6200757ed

Daging Masak Putih Utara

Untuk resepinya KLIK SINI



Moi Sup Daging Utara 

Untuk resepinya KLIK SINI
P7021613ed


Gulai Tulang Tumis Darat Bersama Rebung

Untuk resepinya KLIK SINI
Gulai-tulang-rebung


You may also like

15 comments:

The Kehalusan Kelembutan said...

dayang sini stalk resepi akak dengan mak , tq kak ^^

Mas Zull said...

assalamualaikum eny....musim korban mcm ni hari2 ada saja menu dagingkan..:)

Mohd Shahril Fawzy said...

Bestnya hidangan dia! Ditambah pula kualiti gambar yang Kak Eny ambil. Bertambah menarik! ;)

Nooriah Abdullah said...

banyak pilihan ni Eny boleh try nanti semua nya nampak sedappp belaka

Inani Hazwani said...

Kak eny masakkan untuk Nani plis. Hahaha :p Banyak kali dah mintak ni :p

mama tisya said...

sedap2 belaka...

CikSiti said...

banyaknya daginggggggggg

YB Shehan said...

meleleh..

Izzati Ghafur said...

wahhhh siap resepi. ni nak kena try ni

zaza zehra said...

macam2 resepi masakan ada kan..tp zaza xpnh lg masak daging.. slalu hri2 ikan je.. but maybe blh cuba bljr masak daging nti..

Zizie Zack said...

perghhh.. terliur la kak eny tgk gambar2 tu... kat sini xdpt byk daging sgt.. kalau x, boleh try resipi byk2...

Myra Anne said...

adoi lapar pulak tengok pic2 ni. nyummmsss!!!

sayidah napisah said...

dapnyeeee semua resepiii-resepi ni! hahaha

aswaleyla said...

pening tengok daging banyak2

The Kehalusan Kelembutan said...

Alhamdulillah dah try dua jenis hdangan kat atas ! :) blog ni sgt membantu, kak