Pasta Mudah Dan Simple Dari Leftover Ayam Panggang

9:30 am

Kalau ada yang tengok entry sebelum ni, iaitu cara nak guna leftover ayam panggang di ENTRY INI.. Haaa sekarang ni saya nak tunju cara mudah dan pantas nak sediakan spaghetti bolognese dari lebihan ayam panggang. Mudah dan pantas tu sebab ayam tu dah sedia masak. Kita cuma sediakan sos tomato dan rebus pasta je.

Nampak sedap kan?

P7162608ED

Tips Pasta Simple Dan Mudah

P7162555ED

Ayam panggang disiatkan isinya...
P7162571ED

Bahan yang diperlukan.. satu botol sos pasta segera, sebasrang jenis pasta, saya gunakan macaroni sebab cepat lembut, bawang holland dan ayam panggang tadi
P7162584ED

Panaskan sedikit minyak zaitun, dan tumis bawang besar yang dipotong dadu..
P7162587ED

Dah layu bawang tu masukkan sos tadi. Tambah sedikit serbuk lada hitam secukupnya...
P7162588ED

Tak payah tunggu mendidih, terus masukkan isi ayam panggang. Terus biarkan kuah mendidih seketika dan biarkan sehingga isi ayam lerai sepenuhnya
P7162589ED

Dalam masa kurang 10 minit dah siap satu hidangan pasta. Mak-mak yang berkerja mesti senang kalau dapat masak hidangan simple yang bukan sahaja jimat malah boleh habiskan baki makanan dari terbuang dan terjadinya pembaziran.
P7162592ED P7162596ED

You Might Also Like

0 comments

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com