Ikan Tilapia Bakar Sambal Kicap

2:06 pm


Ikan Tilapia Bakar dari lombong yang segar ni bawa balik dari kampung husband. Memang besar-besar, tebal dan manis isinya!!..

Husband bagi tips, kalau ikan tilapia nak dibakar, jangan dibuang sisik luar. sebab bila kena bara api, isis dalamnya masih tak terjejas dan juicy.

P5082763ed



Sambal kicap resepi mak mentua. Senang je nak buatnya....
P5082770ed

P5082768ed

Sambal Kicap Ikan Bakar

Bahan-bahan :
4-5 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
10-15 biji cili padi atau cili burung
Kicap secukupnya
Air perahan limau kasturi dari 7-8 biji
1 biji tomato didadu halus
1 biji bawang besar didadu halus

Cara-cara

Masukkan cili padi, bawang merah dan bawang putih, kicap dan jus limau ke dalam mesin pengisar dan kisar halus. Tambah sedikit air jika perlu.

Akhir sekali, masukkan tomato dan bawang besar yang dipotong dadu.

Hidangkan dengan ikan bakar.

You Might Also Like

11 comments

  1. uish!!! Terliur along tengok ikan bakar ni.... huhuhu... Lamanya tak makan ikan tilapia!!

    ReplyDelete
  2. dalam peti ada 2 ekor ikan talapia..esk nak bakar la jugak..hahaha

    ReplyDelete
  3. arghhh stress tgok ikan tilapia bakar ni...nak jugakkkkkkkk

    ReplyDelete
  4. TARGET : MUST.FIND.FISH.TOMORROW.

    ReplyDelete
  5. adehhh....pagi2 dh terliur nengok ikan bakar....hihihi

    GIVEAWAY BY KAMEQ DEANNA

    ReplyDelete
  6. sumpah terlioq! mak ana pun suka ikan talapia bakaq ni kak eny. fuhhhh lapaq teruihhhh =P

    ReplyDelete
  7. ya Allah.... sambal kicap tu pling xtahan. boleh melelh air liur! >_<

    ReplyDelete
  8. thanks kak.. nak cuba resepi ni... bakal mertua nak mai. hahahaha

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com