Program Mentor Mentee Exchange Feed Group

Hai semua,

Alhamdulillah dah beberapa bulan saya di Exchange Feed Group #EFG. Banyak perubahan besar diblog. Paling ketara ialah traffic yang mencanak naik dan blog kini makin dikenali.


Logo baru EFG yang berada dibawah naungan KBBA


Terbaru, EFG kini ada buat program mentor dan mentee dimana peranan mentor untuk menolong dan membimbing ahli EFG yang lain. Dan saya bersyukur terpilih sebagai salah seorang mentor. Jadi sebagai mentor, peranan saya ialah memberi motivasi kepada para mentee untuk terus menghasikan entry-entry berkualiti disamping membawa masuk traffik yang tinggi.

Sebenarnya tak ada istilah blog itu berkualiti, entry blog bagus dan sebagainya. Bagi saya blog yang baik ialah ada pembaca tetapnya. Pembaca tetap klik blog kita pada setiap entry yang kita update. Tak perlu menunggu orang membalas kunjungan atau komen. Tetapi untuk mencapai blog yang sebegitu memang kena kerja kuat sikit. Dalam setiap apa yang kita lakukan, ilmu, kreativiti, daya usaha, semangat dan kerajinan kena seiring. Insyallah saya cuba bagi tips sebaik mungkin kepada para mentee dibawah saya.

Ok jom blog berikut para mentee saya. Blog diorang memang best dan ada daya tarikan sendirin. Jom blogwalking dan follow k :)


  1. Kak Su  http://notaharianmama.blogspot.com/
  2. Cik Ti http://www.yatizul.com/
  3. Ummul http://housewifearts.blogspot.com/
  4. Mia http://www.miazain.com/

Post a Comment

7 Comments

  1. Jom tingkatkan blog masing2 :D

    ReplyDelete
  2. Wawa nak join jgak group ni boleh? camne nak join ye?

    ReplyDelete
  3. EFG Awesome kan ENY, [elbagai program telah kita atur untuk menaikkan blog ahli semoga semua EFGiers sukses dalam dunia blog :)

    ReplyDelete
  4. Tahniah eny... ^_^ yoorin kena usaha banyak lagi.. hehehe

    ReplyDelete
  5. menariknya. nak jgk belajar skill berblog. invite titew boleh??

    ReplyDelete
  6. bestnyaa.. maila jadi mentor CT gak.. i need motivation ni..

    ReplyDelete
  7. dapat mentee nakal-nakal semuanya ye

    ReplyDelete