Syed Nasi Arab dan Nasi Turkey

9:59 am

Kepada penggemar Nasi Arab dan Nasi Turkey, kini ada cara lebih mudah nak masak nasi arab dan nai turkey ni. Rempah khas nasi arab kini mudah didapati dalam bentuk pek untuk satu hidangan.

Syed Nasi Arab

Kalau dulu, nasi arab ni kena pergi ke restoren atau hotel mewah je yang ada. Sepingan nasi arab ni boleh mencecah RM40 ke RM50 sedulang.
IMG-20150928-WA0005ed

Tapi sekarang, ada rempah khas bersama berasnya sekali yang dipaketkan dan mudah sangat nak membuatnya.

Dah cuba masak Syed Nasi Arab ni, memang rasa tak ubah seperti yang kita makan di hotel dan restoren. Rempah dan beras yang digunakan tu memang sama seperti yang digunakan di negara timur tengah. Kita cuma perlu tambah ayam, daging atau nak lebih sedap, kambing.

IMG-20150928-WA0008 IMG-20150928-WA0006ed

Syed Nasi Turkey

Selain nasi arab ada juga nasi turkey juga. Saya pun baru tau kewujudan nasi turkey ni. Nasinya lain sedikit dari nasi arab, dan ada rempah sup khas untuk dihidangkan bersama nasi turkey ni.

IMG-20150928-WA0007ed

P9240205ed


Setiap paket lengkap dengan instruction untuk memasak. Jadi sungguh mudah. Jadi kalau teringin nak cuba nasi arab syed ni, boleh la ke facebook page SYED NASI ARAB atau contact

Syed Ahmad Tahrill 012-3422790 dan isteri beliau Norarisyah 012-6964360.

Memang puas hati, dengan kos yang murah, nasi arab dan nasi turkey boleh dinikmati seisi keluarga.

You Might Also Like

7 comments

  1. Sekarang ni mmg senang, sbb dah ada packing siap beras ngan rempah , nak ngan tak nak buat je

    ReplyDelete
  2. singgah pagi...
    mlm td baru nak pegi makan nasi arab...
    lepas tu balik dah lewat malam..
    langsung x jadi...:)sedapnyer laaaaa

    ReplyDelete
  3. ya Allah....sambil kesat airliur... ini eny masak ke?

    ReplyDelete
  4. belum pernah try nasi turkey...menarik utk dicuba..

    ReplyDelete
  5. ok..terus scroll ke kotak komen.,.x nak tgk nanti mengidam...

    ReplyDelete
  6. nasi arab mmg sedap kannnn...banyak pula tu

    ReplyDelete
  7. aduhai, sedap sungguh tapi wak bukanlah penggemar nasi arab jugak., huhu2

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com