#Cabaran20Hari Puasa Kuih Kegemaran di bulan Puasa Muah Chee

8:19 pm

Kuih kegemaran saya di bulan puasa ialah sejenis kuih yang jarang didapati di Bazar Ramadhan. Malah nak beli pun jarang dapat cari sebab kuih ni selalunya dijual oleh kaum Cina sahaja. Jadi kenalah buat sendiri.

Ada yang panggil Muay Chee, atau Mochi.


Muah Chee ni sebenarnya tepung beras pulut bercampur sedikit minyak bawang goreng yang dikukus kemudian di potong kecil kecil dan kemudian digaul atau digolek atas kacang tanah hancur yang dicampur serbuk gula.

Kuih Muah Chee (Klik untuk resepi)

Mo Chee

You Might Also Like

3 comments

  1. oooo... first time dengar dan tengok kueh ni kak.. :))

    ReplyDelete
  2. macam sedap jer..nak kak eny yang buatkan..bole tak?hehe

    ReplyDelete
  3. Ooooo.tapi x pernah makan.kenyal2 kot rasa dia ye.

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com