Hibiscus

/
15 Comments
9:00 am
Bunga selalu menjadi subject utama saya kalau nak ambil gambar, sebab kekurangan saya ialah saya tak pandai tanam bunga, kalau tanam mesti tak berbunga pokok tu. Pernah sekali beli je pokok yang sudah ada bunga kat nursery... dapat kat tangan saya terus pokok tu tak berbunga langsung...... ?

Saya cuma mampu ambil gambar bunga tapi tak mampu nak tanam bunga sendiri..huhuhu

DSC06910


You may also like

15 comments:

anajingga said...

bunga kebangsaan kita..:)

nor nazliana said...

bunga kebanggaan n kebangsaan kita i like..

nor nazliana said...

red .. i like it :)

Hanis Amanina said...

ayah sy kata kena selalu belai pokok tu. sembang sembang ngan dia, nanti dia happy :D hehe

Papaglamz said...

Tibe teringat 5 rukun negara..
Kepercayaan kpd tuhan
Ksetian kpda rja dan ngara
Klhuran prlmbagaan
Kdaulatan undang2
Ksopanan dan kesusilaan.

azman Arsad said...

sayangnya tak semua rumah ada bunga nih

azman Arsad said...

saya juga like

azman Arsad said...

i like it tooo

azman Arsad said...

petua orang lama.. hehehe

azman Arsad said...

5 rukun tersebut hanya prinsip sahaja.. tujuannya adalah untuk mencapai cita-cita negara.. sayangnya tak ramai yang tahu apakah cita-cita negara yang sebenarnya..

Putri Homestay said...

saya pun pernah dengar petua tu...kena selalu bercakap dengan pokok barulah pokok hidup subur...hihihi

Putri Homestay said...

saya pun ada tanam...warna merah dan oren

azman Arsad said...

pokok juga benda bernyawa

azman Arsad said...

saya takde tanam.. huhuhuhu

Queen Contest said...

Saya hanya mampu melihat bunga saja, tidak mampu mengambil gambar bunga selfie apatah lagi menanamnya :D