Kelas PJJ Online Kek Buah Eny Abdullah

Assalamualaikum Hangpa! 

Ok Kekny sekarang jarang update resepi kat blog sebab kalut sikit dengan business. Insyallah lepas ni Kekny cuba share lagi resepi-resepi untuk hangpa cuba. Cuma sekarang nak war-war kan salah satu cabang business Kekny selain business kek ialah Kelas Kek Online. Buat Masa sekarang Kekny dah berjaya buka 2 buah kelas PJJ Online iaitu Kelas Creamy Chocolate Cake (Nanti Kekny share di entry lain) dan Kelas PJJ Online Kek Buah Eny Abdullah yang merangkumi 2 jenis kek buah English Fruit Cake dan Steamed Fruit Cake

English Fruit Cake 

Kek buah versi orang putih ni ada keunikan tersendiri. Dan nak buat pula sangatlah mudah. Tak pelu guna mixer, cuma kacau kacau dah siap. Bakar pun hanya 45 minit tak perlu bakar lama lama. Dan kek ni tahan sehingga 2 minggu malah lebih moist dan lebih sedap bila lama disimpan. 


Steamed Fuit Cake ( Kek Buah Kukus)

Kek Buah Kukus versi tradisional yang ada sedikit rasa pahit karamel gula hangus disamping rasa manismasam buah didalamnya, yang memang sinonim yang selalu kita makan. Ramai takut nak buat sebab takut tak reti nak buat karamel gula hangus dan depa paling takut buah tu mendap! Jangan risau Kekny ajar dan bagi tips supaya buah tak jatuh mendap. Apa yang penting kek



Nampak menarik tak kek buah Kekny ni? Bukan kata menarik, rasa pun sedap dan menggunakan bahan premium. Bagi yang nak berniaga kek buah untuk raya ke bleh la join dari sekarang dan boleh praktis. Insyallah resepi Kekny bagi beserta video tutorial sangatlah mudah difahami. Yang penting ada tips supaya buah tak jatuh dan sekata elok dalam kek.






Kelas diadakan di dalam Group FB ya. Semua nota dan video ada disana. Bagi yang berminat nak join boleh whatsapp ke 0125360877. 


Post a Comment

1 Comments

  1. sedapnya..raya aritu buat kek buah tapi tak jadi..huhuh

    ReplyDelete