Pemenang Top Comentator November 2015 | Review Blog The Kehalusan Kelembutan

Hai semua,


Ok tiba masa nak review blog kedua pemenang Blog Review untuk Top Commentator di blog saya - maklumat lanjut dan kalau nak join KLIK SINI. Dan pemenang untuk bulan November 2015 kali ni ialah Yana dari blog The Kehalusan Kelembutan

Yana ni selalu datang blog saya tengok resepi. Ada yang dia dah cuba katanya. Alhamdulillah rasa seronok bila ada orang sudi cuba resepi kita yang tak seberapa tu hehehe..

Tengok nama blog pun dah tahu, Yana ni mesti lemah lembut orangnya. Lenggok bahasa dia taip tu sedap je baca, lembut je hihihi..  Kalau nak kenal Yana lebih dekat boleh ke blog beliau cahayakehalusankelembutan.blogspot.my.

Nak senang, saya ada emailkan Yana beberapa soalan tentang blog beliau...

1. Blog tentang apa?

Bismillah, okey blog yana ni pasal personal tentang kehidupan sekeliling yana, yana banyak post apa yang yana dengar, apa yang yana rasa. Kalau dulu ia lebih kepada monolog kiranya macam bercakap dengan diri sendiri, sebab yana ni sensetif over sikit, so kadang rasa macam orang tak faham kita sebenarnya. So menulis buat yana puas sangat. Orang cakap kalau pendam lama lama boleh rosak jiwa kan , so yana express kan dalam blog.

Kalau dikiranya followers yana masa mula mula blog ritu tak adalah sampai 1000 , tapi yana enjoy menulis, tak kisah ada orang baca ke tak, ada orang komen ke tak sebab yana tahu ada yang selalu tunggu yana post something kat blog tu. Kawan kawan realiti banyak support yana suruh terus menulis .

dia cakap "Jangan delete blog tu, mungkin ada yang akan baca dan bersemangat"

Apa yang membuatkan yana rasa berbaloinya berblog ni bila kadang kadang ada yang gigih cari FB yana, email yana sebab nak say thanks , sebab mereka terkesan dengan apa yang yana tulis. Yana selalu cakap apa yang yana tulis tu semua yang yana lalui, semua tu mematangkan yana, dan jika orang terkesan itu adalah kerana Allah. Seronok kan bila orang tu boleh berubah melalui kita dengan izin Allah.

Mula-mula berlogging.  Memang yana ingat sangat masa tu yana study. Petang petang boring tak tahu nak buat apa , yana pon rasa nak create blog atas tujuan suka suka. Permulaan berblog  yana post something yang jadi pada hidup yana . Apa apa je. Masa tu mentah lagi, so menulis pon ikut emosi. Tapi yang pasti blog sekarang blog kedua. 2013 start yang baru. Blog lama memang pasal jatuh bangun yana dalam hidup ni.Tapi Takdir Allah kan, blog kena virus dan yana amik keputusan nak start yang baru, motivasi baru. Dan Kat blog baru ni yana lebih jaga lah penulisan yang tak dipengaruhi oleh emosi sangat. Fikir panjang dulu.

Untuk blog baru ni yana tak aktif sangat sampai lah yana habis degree baru baru ni, Alhamdulillah, now lebih aktif berbanding dulu. sekarang la baru nampak macam hidup blog tu. heheh

* Satu perkara - tak kisah pun follower berapa , tapi akan terus menulis sebab dah jadi minat tegar. Doakan lah kalau mungkin satu hari nanti ada buku dari yana sendiri. Impian je.


2. Bila start berblog?

2011. 27 April 2011.-DELETE DAH
2013. 1 Mac 2013- SEKARANG



3. Apa yang Yana nak Kak Eny share tentang blog Yana nanti..

Pandangan kak eny pasal blog yana boleh tak? ringkas ringkas dah heheh. Tak kisah la kekurangan teguran yang boleh yana baiki.

Ok ni pandangan Kak Eny ye Yana :

Dari segi presentation blog sangat kemas dan organized. Nampak tak semak dan senang nak browse cari entry sebelum. Ringan dan cepat bila dibuka. Kak eny memang suka blog yang simple dan kemas ni.. Nak baca selesa jee....

Dari segi penulisan dan intipati blog, entry Yana mudah difahami, ringkas tapi padat, ayat tak meleret, pengisian juga bagus. Yang penting suka baca tiap tipa baris tu rasa lembut je Yana ni tulis.. betul kena dengan nama blog heheh.


4. Apa sahaja info atau mesej yang Yana nak sampaikan kat reader blog

Blog yana ni tak ada papepun , orang tak kenal pun. Tapi jika ada terbaca tu moga ada lah secbis manfaat yang dapat. Yana tak nak orang follow blog yana terpaksa. Sebab yana pun tak suka begitu. Apa yang yana sampaikan kat blog tu ilmu Allah, idea dari Allah semua, Kalau ada yang terdeep tersentuh itu semua kerja Allah.

"Teruslah menulis apa saja  walaupun kau nampak secebis je manfaat dari situ, mungkin besar bagi orang lain, moga jadi ladang pahala juga " - TheKehalusanKelembutan.

--------

Ok dah kenal orangnya dan blognya, jomlah blogwalking dan follow cahayakehalusankelembutan.blogspot.my. =)

Post a Comment

2 Comments

  1. bw pepagi ni..nk pi terjah sat

    ReplyDelete
  2. tahniah utk yana menang top commentator blog cik kak eny yg gorgeous nih., ;p

    ReplyDelete