Bubur Nasi Campur Campur

Hai semua,

Dah 2 hari ni MC. Demam, selsema dan batuk. Jadi bolehlah rehat kejap 2 hari ni. Tidur pun cukup 2 hari ni alhamdulillah. Dah sebulan lebih rasanya tak cukup tidur dan rehat sebab struggle dengan hal kerja.

Hari ni masak pun simple je. Habiskan bahan-bahan yang lama terperuk dalam peti sejuk. Jadilah bubur nasi campur hehehe..

P8266499ed

Sebenarnya salah satu cara nak habiskan baki bahan-bahan masak seperti sayur, ayam dan ikan dalam peti ais tu ialah dengan buat bubur nasi. Dari biarkan bahan-bahan masak tu rosak dan memabzir je, baik lah buat bubur ni. Saya selalu buat pada waktu pagi sebagai sarapan. Kalau nak makan waktu tengahari atau malam pun ok je.

  P8266497ed

Resepi ringkas ni cuma rebus beras dan air, campur sikit halia dan bawang putih kalau suka. Dah kembang beras tu, saya letak fillet isi ketam beku, tuna, brocoli, cendawan. Semua bahan-bahan tu lebihan bahan-bahan buat buku masakan. 

Alhamdulillah semua masakan dalam buku resepi dah siap. Cuma nak edit dan submit sahaja sebelum hujung bulan ni. Harap semuanya dipermudahkan. 

Jom cuba resepi bubur nasi campur yang mudah ni. Jangan bazirkan makanan dalam peti sejuk tu :)

Post a Comment

2 Comments