Kerabu Mangga Thai

Hai masak apa hari ni? 

DSC00427ed

Kerabu simple ni memang sedap. Kadang-kadang buat ratah je sebab sedap sangat. Mesti ramai yang tau buat kan...

DSC00437ed


Resepi Kerabu Mangga (Thai Mango Kerabu)

Bahan-bahan :
2 biji mangga muda - dimayang halus
1 ulas bawang besar - di mayang halus
Kacang tanah goreng - atau pakai je kacang yang dijual dalam bungkus tu Dihancurkan sedikit
Udang kering direndam untuk buang garam kemudian digoreng dengan minyak sehingga garing. Boleh juga pakai ikan bilis goreng 
Beberapa biji cilipadi - dihiris nipis
Sedikit Jus limau nipis
Sos ikan
Sedikit gula

Cara-cara : 
Gaul semua bahan sehingga sebati dan hidangkan.

Post a comment

22 Comments

  1. Gulp.... Gulp..... Mengancam...!!!!!!

    ReplyDelete
  2. yummeh sedapnya ....

    ReplyDelete
  3. laparnyaaaa tgk gambar ni hahaha

    sincerely,
    Najlaa 'Aqilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar itu memang untuk membuatkan orang lapar

      Delete
  4. semalam baru buat.. licinnnn..!

    ReplyDelete
  5. perhhh meleleh dah air liur ana hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. air liur meleleh cepat kesat.. hehehehe

      Delete
  6. huishh mengundang kelaparan nih. sedapppppnye kak eny!

    ReplyDelete
  7. setiap hari boleh makan kerabu mangga ni. hahahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya nak dapatkan mangga muda setiap hari.. huhuhuhu

      Delete
  8. sedap...
    memang buat ratah je kami suami isteri

    ReplyDelete
  9. kecur air liur dibuatnya

    ReplyDelete
  10. susah betul nak dapat mangga muda sekarang nih

    ReplyDelete
  11. habis mangga muda diborong orang buat jeruk asam boi

    ReplyDelete
  12. terliur nampak gambar kerabu mangga ni...arghhh..asal mangga mesti kecur air liur

    ReplyDelete
  13. Ni macam somtam.. tapi penah baca je, tak pernah rasa pun :D

    ReplyDelete