Satu proses pembelajaran

/
5 Comments
11:33 am
Malu nak tunjuk sebenarnya kek dulu dulu Kekny buat.. hahahahha.. memang sangat tidak cantik. Tapi tu lah orang kata, kita belajar dari pengalaman. Tahun ni masuk 2 tahun lebih Kekny berbisnes kek ni dan alhamdulillah masih lagi belajar dan belajar.

DSC03236ed

Kekny memang tak ada basic dalam deko kek ni. Buat kek mesti semua orang boleh, tapi nak deko memang perlukan minat, kreativiti focus selain kemahiran. Tapi apa yang penting ialah minat dan usaha. Kalau takda kedua tu, masuk kelas pun tak jadi.

Korang kalau rasa nak mula sesuatu tu sangat payah, jangan give up. Give up untuk orang yang kalah. Teruskan perjuangan walau sesusah mana. Banyak rintangan yang orang kata akan jadi penghalang di tengah tengah, tapi manis tu ada di penghujung jalan. Pada Kekny manisnya dapat dirasai bila pelanggan berpuas hati dengan kek yang seperti idaman mereka.

Buat adik-adik yang baru mula nak belajar baking tu, jangan give up. Setiap apa yang kita mulakan ianya adalah dari zero. Dari situ kita naik ke tahap 1, 2 dan seterusnya.

DSC03215ed

 Kalau nak tengok hasil kek kerjatangan Kekny boleh ke Instagram CAKEENY
 





Untuk tempahan kek di sekitar Jitra / Alor Setar boleh hubungi 012 - 5360877 (whatsapp)


You may also like

5 comments:

AziRahmanDot Com said...

Dah semakin hebat hasil sekarang ni...keep it up ENY..you can do it!!

dorsett pink said...

cantik sangat

Mia Liana said...

uwaaaa... sampai sekarang kak mia tak reti buat kek....

Nadia Johari said...

selalu buat lama2 cantik

Hanis Amanina said...

I love the roses decoration so much!

hanisamanina.com