Chocolate Puff Simple!

12:25 pm

Pernah makan puff pastry? Puff pastry ni ialah pastry jenis berlapis dan akan mengembang bila dibakar. Memang sedap jika dimakan panas-panas. Tetapi kurang sedap jika dimakan sejuk. Sebab tu kalau nak makan puff pastry, kena buat sendiri dan terus hidangkan baru sedap.

Sekarang ni banyak benda mudah. Contohnya puff pastry instant ni saya pakai yang instant jenama Kawan. Kebetulan ada lebih dalam peti sejuk.

PB241120ed

Susun milk chocolate button (saya pakai Beryls). Dan lipat lah ikut nak macam mana pun. Sapu sedikit kuning telur dibahagian kulit luar.
PB241112ed

Bakar pada suhu 170C selama 25 minit ata sehingga garing, gebu dan perang. Sedia dihidangkan panas sementara coklatnya masih cair.. Sedap!!
PB241128ed

You Might Also Like

8 comments

  1. Hi Eny,
    cantikkan kejadian puff pastry instant jenama Kawan ni... dulu pernah ikut kelas buat kulit ni sehari suntuk, tapi bila nak makan beli Kawan juga he he hee.... tak larat nak buat sendiri, banyak songelnya.

    ReplyDelete
  2. salam kak eny, mampu sengih je setiap kali masuk blog akak , hujan hujan lapor saja. masuk pulak blog akak huhuhu.

    ReplyDelete
  3. karipap simple pon gmbr tetep ohsem., ;B

    ReplyDelete
  4. nampak sedap dan menyelerakan..

    ReplyDelete
  5. masuk blog ni terus jadi laporr hahaha

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com