Pegaga Bermaharajalela

8:30 am

Pegaga ni banyak khasiatnya. Rasanya pun sedap dan tak lah sepahit ulam-ulaman yang lain. Sedap juga dibuat air. Antara khasiat pegaga ialah dapat bagus untuk yang ada darah tinggi dan kencing manis.

Saya suka jus pegaga yang dicampur dengan sedikit perahan lemon.
   DSC_0166_edit0

Saya ada tanam pegaga didalam pasu di rumah. Tetapi entah kenapa pokok pegaga tu terlebih subur dan kini dah mula tumbuh di atas rumput karpet di laman rumah. Sakit mata jugaklah tengok (T__T) Siapa ada petua nak hilangkan pokok pegaga ni tanpa menjejaskan rumput karpet tu boleh la share.. 

Last resort saya mungkin terpaksa tukar semua rumput tu ... nak raya dah ni huhuhu

You Might Also Like

4 comments

  1. Singgah pagi...
    eh..mcner pulak la die leh tumbuh kat rumput pulak nie..
    hihi...biasa nampak org tanam kat pasu je...mungkin dia selesa tumbuh kat tanah subuh bawah rumput tu..:)

    ReplyDelete
  2. Saya ada petua, bia saya cuba tanam balik... sebab apa2 yg saya tanam mesti mati... hahahaha

    ReplyDelete
  3. sedap pegaga ni cica ngn sambal belacan

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com