Pencuk Oren Kicap Pedas

12:00 pm

Pernah makan ke? Kalau tak pernah boleh la cuba memang sedap. Kombinasi rasa masam oren digabungkan dengan lemak manis masin kicap dan kepedasan cili padi bergabung didalam mulut. Pengsan!!
P5062718ed



Kalau tak suka oren boleh je pakai nenas atau limau bali. Pun sedap. Cara pun mudah. Cuma kupas kulit oren dan potong dadu. Renjis kicap manis dan tabur cili padi potong. Gaul rata dan bolehla dimakan. Kalau nak sedap oren tu sebelum dipotong sejukkan kan dahulu. Sesuai untuk buat sebagai hidangan pembuka selera :)
P5062731ed

You Might Also Like

11 comments

  1. ouuuhhh sedappp nyaaa... meleleh air liur yuyu ;)

    ReplyDelete
  2. perghhh.. memang terbuka selera nih

    ReplyDelete
  3. pertama kali kak ana lihat menu sebegini eny, erm boleh gambarkan rasanya.Tq for sharing.

    ReplyDelete
  4. nyam nyam nyam mantap kali mba jeruknya :)

    ReplyDelete
  5. Tak tipu memang menyelerakan! Phew

    ReplyDelete
  6. Selalu buat especially bila tengok movie di rumah. Ralit jadinya sebab makan beramai2. ;)

    ReplyDelete
  7. tertanya-tanya, pencuk tu apa

    ReplyDelete
  8. alamak.. kecur air liur lah..

    ReplyDelete
  9. Adoii dah meleleh air liur kita ni huhu

    ReplyDelete
  10. tak pernah makan..tapi terliur tengok..nanti boleh cuba.. :)

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com