Mee Dan Rojak Mastan Ghani Telok Intan

/
16 Comments
9:50 am
Kalau ke Telok Intan, wajib singgah di Restoren Mastan Ghani yang terkenal dengan Mee Rebus dan Rojaknya yang sangat sedap! Suka mee rebus dan rojak kerana kuah nya tak terlalu manis dan tak terlalu kuat rasanya seperti di tempat lain. Selain tu, saya suka minta cili lebih. Sedap sebab diorang pakai cili muda (cili hijau) dan bukanlah cili merah. Rasa dia pedas, rangup dan sedap dari cili merah biasa! Boleh dikatakan mee rebus di Mastan Ghani ni jauh lebih sedap dari Mee Abu di Alor Setar.

Mastan Ghani

Rojak ni macam pasembor di Kedah. Ada sengkuang, timun, taugeh dan cucuq.  Mastan Ghani

Selain itu terdapat lagi pelbagai menu seperti mee kari, laksa, dan nasi campur pelbagai lauk. Tapi boleh cuba Nasi Ayam Mastan Ghani yang tak kurang hebatnya. Nasi lembut dan wangi,  ayam tu sangat juicy dan tak terlebih masak.

Mastan Ghani Mastan Ghani Mastan Ghani

Lokasi :  Jalan Sultan Abdullah, Taman Antek Avenue, 36000 Teluk Intan, Perak - Sebaris dengan Kolej Komuniti Teluk Intan


You may also like

16 comments:

Kakzakie said...

Hmmm.... terbuntang mata kakak tengok hidangannya Eny
Rojak dia tu lagilah aduhai:)

Inani Hazwani said...

kecur air liur tengok ^^

tiga lalat said...

Salam. Hee terbaik ni gambar pun chantek yang menggiurkan.

Nooriah Abdullah said...

Menyerlah kesedapan nya ni Eny lebih2 lagi mee tu cakap puntak guna

POJIEGRAPHY BLOG said...

Oh tidak! Rojak tu kegemarankuuuuuuuu

FARAH deeb said...

Saje je kan letak gambar setengah suku gituuu... huaaaa terliur okehhh!!! *Hancus diet tapi naseb baek jauh hehe* Jemput Singgah: D.A: Kambing Bakar & Salad siap dalam 15 min jek!

Sally Samsaiman said...

eh eh...sedapnya lahaiii nampak! lama dah tak makan rojak mee...selalu KL ni byk jual rojak biasa je...tak ramai nak jual rojak mee

Roziah Muhammad Nor said...

Alahai tiba2 rasa lapar tengok mee rebus tuh. Nampak mengiurkan.

nuyui a.k.a miss YUI said...

nyum2 sdpnya... nsb bek jauh..dkt dh serbu..hihihi

Inani Hazwani said...

masa dekat ig lagi dah terliur tengok. adehhh ^^

azman Arsad said...

Restoran Mastan Ghani pernah keluar kat rancangan "Warung Kita" .. hurmm sedap nih

Najib Ariyan said...

masuk sini gambar memang ganas giler... tak sedap pun jadi sedap... tak lapar pun jadi lapar...

Mialia Amelia said...

pergh rojak tu mmg nampak seksi gila. sedapnyaaaaa <3

Deanna Morni said...

menelan air liur bl tgk..sedapnyee

Amanda Suria said...

Tak bleh tahan tgok semua makanan ni

hazman fadzil said...

Selalu gak dengan dari member yang tinggal area telok intan kata inilah port makan-makan paling best kat sana....