Kilang Gula, Perlis

7:45 pm


Tempat ni terletak di Chuping, Perlis. Dulu-dulu ada banyak pokok tebu ditaam disini. Dan ada Kilang Gula untuk memproses tebu menjadi gula. Kilang tersebut masih ada, yang tak adanya pokok tebu. Hairan juga, dengan apa jadi gulanya hehehe..

Tempat ini lah emak membesar dulu... 

Gear : Olympus Pen Lite E PL3

Nampak tak kilang di hujung sana...
P1160882ed P1160869ed P1160862ed P1160857ed

You Might Also Like

23 comments

  1. wah bestnya teringat kampong halaman kaknoor ni Eny..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenangan mengamit memori silam.. hehehe

      Delete
  2. saya pernah ke sini... kawan cakap kilang tu masih beroperasi... betul ker? diorang ambik tebu dari Siam katanya.... sebab sini dah tak tanam lagi... tanah dah tak subur untuk tebu... wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. import.. tu yang buat gula Malaysia nih mahal.. huhuhuhu

      Delete
  3. Cantik sangat tempat ni. Nanti kena pergi ni! Huuuu

    ReplyDelete
  4. Teringat lak filem KL Menjerit,shoot kat sini..habis tu depa buat gula guna apa ye bila tak ada tebu ni.. :0

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooooooo.. kat sini rupanya dia shoot cerita tu...

      Delete
  5. Replies
    1. kena cuba sampai2 kan diri ke sini tu aA

      Delete
    2. hahaha... kekangan kerja tidak memungkinkan huhuhu

      Delete
  6. Dulu masa zaman sekolah biasa dengar Perlis adalah negeri pengeluar gula dan letaknya di Chuping. Ini kali pertama tengok gambar Chuping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak pernah tahu Malaysia nih pengeluar gula.. huhuhuhu.. ingatkan gula semua import.. menteri yang cakap gula kat Malaysia mahal sebab import dari luar.. huhuhuhu

      Delete
    2. kalau dah takde tebu nak pi tengok apa kat sana?

      Delete
  7. Tertanya-tanya juge, dah tak de tebu, guna ape plak ?

    ReplyDelete
  8. Bila mai ni Eny? cantikkan Perlis

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok gambor.. memang sangat cantik

      Delete
  9. Subhanallah cantiknya kak.. tak pernah jejak kaki ke perlis ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya juga tak pernah sampai sana

      Delete
    2. saya juga tak pernah sampai sana

      Delete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com