Kilang Gula, Perlis

/
23 Comments
7:45 pm

Tempat ni terletak di Chuping, Perlis. Dulu-dulu ada banyak pokok tebu ditaam disini. Dan ada Kilang Gula untuk memproses tebu menjadi gula. Kilang tersebut masih ada, yang tak adanya pokok tebu. Hairan juga, dengan apa jadi gulanya hehehe..

Tempat ini lah emak membesar dulu... 

Gear : Olympus Pen Lite E PL3

Nampak tak kilang di hujung sana...
P1160882ed P1160869ed P1160862ed P1160857ed


You may also like

23 comments:

Nooriah Abdullah said...

wah bestnya teringat kampong halaman kaknoor ni Eny..

Najib Ariyan said...

saya pernah ke sini... kawan cakap kilang tu masih beroperasi... betul ker? diorang ambik tebu dari Siam katanya.... sebab sini dah tak tanam lagi... tanah dah tak subur untuk tebu... wallahualam

POJIEGRAPHY BLOG said...

Cantik sangat tempat ni. Nanti kena pergi ni! Huuuu

anajingga said...

Teringat lak filem KL Menjerit,shoot kat sini..habis tu depa buat gula guna apa ye bila tak ada tebu ni.. :0

nuyui a.k.a miss YUI said...

Pnh sekali p area sni.

MNH SASTERA MELAYU said...

Dulu masa zaman sekolah biasa dengar Perlis adalah negeri pengeluar gula dan letaknya di Chuping. Ini kali pertama tengok gambar Chuping.

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Tertanya-tanya juge, dah tak de tebu, guna ape plak ?

azman Arsad said...

kenangan mengamit memori silam.. hehehe

azman Arsad said...

import.. tu yang buat gula Malaysia nih mahal.. huhuhuhu

azman Arsad said...

pergi jangan tak pergi.. hehehe

azman Arsad said...

ooooooo.. kat sini rupanya dia shoot cerita tu...

azman Arsad said...

saya tak pernah sampai lagi

azman Arsad said...

saya tak pernah tahu Malaysia nih pengeluar gula.. huhuhuhu.. ingatkan gula semua import.. menteri yang cakap gula kat Malaysia mahal sebab import dari luar.. huhuhuhu

azman Arsad said...

jadi muzium kot lepas nih

Putri Homestay said...

kena mai Perlis tu MNH

Putri Homestay said...

Bila mai ni Eny? cantikkan Perlis

Putri Homestay said...

kena cuba sampai2 kan diri ke sini tu aA

azman Arsad said...

hahaha... kekangan kerja tidak memungkinkan huhuhu

Queen Contest said...

Subhanallah cantiknya kak.. tak pernah jejak kaki ke perlis ^^

azman Arsad said...

kalau dah takde tebu nak pi tengok apa kat sana?

azman Arsad said...

tengok gambor.. memang sangat cantik

azman Arsad said...

saya juga tak pernah sampai sana

azman Arsad said...

saya juga tak pernah sampai sana