Kerepek Tempe

10:57 am

Buat untuk tengok Maharaja Lawak dan Running Man semalam.. sedap juga tempe ni dibuat kerepek ye hehehe. Pakai tempe bungkus plastik yang nipis, so bila potong nipis nampak panjang-panjang hehe.. Lain kali nak cari tempe yang bungkus daun pisang barulah nampak cantik dipotong nipis.

  P1231495edP1231492ed

Resepi Kerepek Tempe

2 keping tempe - hiris nipis
Serbuk lada hitam
Garam
Sedikit tepung beras atau tepung gandum biasa pun boleh je.

Cara-cara : Tempe dihiris nipis kemudian gaul dengan lada hitam dan garam.
Kemudian masukkan tepung beras atau tepung gandum.
Goyang bekas supaya tepung rata menyaluti tempe. Goreng sehingga garing.

You Might Also Like

12 comments

  1. tempe memg feberet gile! baru lah jawa makan tempe.. hahaha

    ReplyDelete
  2. fevret saya nih!~ Sedap hingga menjilat jariii gittew :)

    ReplyDelete
  3. raya hari tu ada kawan kak ana bagi kerepek tempe ni, sedap juga buat kudapan :)

    ReplyDelete
  4. saya kalau makan tempe macam tu je memang tak suka. kalau makan dengan sambal yang pedas memang habis la tempe tu saya kerjakan. kreatif la akak ni. tempe pun boleh terfikir nak buat kerepek. satu inovasi. tak pernah saya tengok orang buat lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya orang jawa.. tempe nih makanan harian. hik hik hik

      Delete
  5. krup krap krup krap mkn tempe ni hihih...sedappppp

    ReplyDelete
  6. Haaa ini sangat mengembirakan hati kita.. lama dah tak makan ni..
    P/s: Blog akak berjaya buat selera makan kita semakin berkembang maju.. hikhik

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com