Eggs for Breakfast!

9:00 am

Selamat pagi semua..
Telur apa ni? Warna pink dan bergumpal. Ni bukan kuih sagu ke apa hehehe...

Gear : Sony A290 Tamron lens 70-300mm
Lokasi : Tepi bendang

DSC08848ed 
Ni ialah telur siput gondang. Kalau orang utara pasti tau siput gondang ni ialah siput perosak yang makan pucuk muda padi. Selalu boleh jumpa di bendang atau di tepi parit bendang. Siput akan lekatkan telur mereka di mana-mana tempat yang keras yang tinggi dari air.

You Might Also Like

6 comments

  1. Selamat pagi dan selamat berhujung minggu Kak Eny.

    First, Fuh! Gear dia taknak kalah ya Lens 300-500mm tu. Gambar meletop tiptop vavavoom!

    Second, telur ni kitaorang selalu pecahkan masa waktu kecil dulu. Hahaha. Kejam aih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sorry!! taip draft sambil mata mengantuk semalam. lens 70-300mm saja..

      Delete
  2. oic...first time tgok...cantik plak kaler pink erk...

    ReplyDelete
  3. siput tu bertelur kat batang pokok Eny, kak ana tak pernah tengok pula selama ni, cantik lak tu kaler pink lagi :)

    ReplyDelete
  4. eny kena buat resepi telur siput pulak nih

    ReplyDelete
  5. Nape nampak comel pulak telur siput gondang ni?
    Macam gonjeng lah pulak..
    Ehh..gonjeng tu apa.
    Start merapu dah..

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com