Pulut Nyor Ikan Masin

/
33 Comments
10:34 am
Breakfast paling simple. Pulut perlu ditanak (pulut dimasak dengan air macam masak nasi). Kalau kukus boleh juga tapi tak sesedap pulut tanak.

DSC_2231


You may also like

33 comments:

Zaila Hafni said...

Aduh tengok tajuk entri pun dah meleleh air liur. Memang sedap sangat pulut makan dengan ikan masin... by the way, nice photo :D

#projek2ribu

Papaglamz said...

Hahaha.. Kak Eny serious pagi tadi Papaglamz breakfirst benda alah ni... Huhu. Jom terjah entri baru Papaglamz ni...

http://www.papaglamz.com/2014/12/duhai-si-bawang-putih.html?m=1

Deanna Morni said...

my fav..pulut...sedap wooo....makan laa dengan pape pon..terutama ikan masin hihihhii

Najib Ariyan said...

sedapnya... dalam peti dah takder lah stok ikan masin... nak boronglah balik KL hujung bulan ni

zafairMAS_shakleeSITE said...

sarapan sedap ni kalo mak buat lagi sedap.. add sambal gorang ikan bilisss.. marbelesss.. hehehehe

anamizu said...

tudia aih. simple cmni pon nmpk telioq dah Ana T____T

MNH SASTERA MELAYU said...

sedapnya....bapak saya kata sedap makanan ni tapi saya tak pernah cuba lagi. tengok gambar pun dah menyelerakan.

Glory jane said...

sejak saya duduk area dekat kulim, baru saya tau makan pulut macam ni... hihihi.
sebab masa kenduri kendara memang ini yang dihidangkan untuk org gotong royong kenduri :)

Umi Nazrah said...

adoiiiiiiiiiii tengok gambar ni masa musim ujan ujan macam ni. sangat laaaaaaaaaaaa menggoda jiwaaaaaaaaaaaaaa +_+

plain83 said...

ni kalau makan dengan pekasam ikan lampam goreng bagi jadi garing, tambah bawang dengan cili goreng lagi... perghhhh, sedap gilos! i loike!! XD

Putri Homestay said...

sedap ni...pulut nyoq ikan masin pekena dengan kopi panas di musim hujan

nor nazliana said...

kalau kat kedah pg kenduri sarapan yg ni dulu la baru terangkat kan huhuu

zafairMAS_shakleeSITE said...

kan kak umi... ehheheheee

zafairMAS_shakleeSITE said...

pagi2 tak leh makan pulut.. t ngantok tapi sedapp sapa bulih tolak...ehhehe

azman Arsad said...

sedapnya

azman Arsad said...

makanan yang simple tapi sedap

azman Arsad said...

perghhhh.. perkena dengan kopi panas.. memang bangkit rasa

azman Arsad said...

pulut diganti dengan ubi rebus pun sedap jugak

azman Arsad said...

kalau makan ni.. mak mertua lalu pun lupa nak jemput makan

azman Arsad said...

makanan tradisi memang terbaikkk

azman Arsad said...

memang membuatkan air liur meleleh

azman Arsad said...

kebetulan yang memang menyelerakan

azman Arsad said...

saya suka juga

azman Arsad said...

takde stok ikan masin takpe.. gaul aje ikan dengan garam.. lepas tu keringkan.. hik hik hik

azman Arsad said...

perghhh sedap tu sambal ikan bilis.. lagi kena kalau makan ubi rebus.. memang yummm

azman Arsad said...

memang buat orang terliur.... hehehehe

azman Arsad said...

hahaha cuba.. jangan tak cuba.. sekali rasa confirm tak berhenti..

azman Arsad said...

lepas makan mata layu.. gotong royong jadi sentimental aje kerjanya.. hik hik hik

azman Arsad said...

gambar nih memang cun.. ramai yang tergoda

azman Arsad said...

wahhhhh sedap jugak tu..

azman Arsad said...

perghhh kopi tu memang pembangkit rasa

azman Arsad said...

makan lepas tu mata layu.. kerja jadi sentimental aje.. hahaha

Queen Contest said...

Waa sedapnya.. tak payah lauk kebaboom sangat pun boleh angkat selera kan ^__^