Pulut Nyor Ikan Masin

10:34 am

Breakfast paling simple. Pulut perlu ditanak (pulut dimasak dengan air macam masak nasi). Kalau kukus boleh juga tapi tak sesedap pulut tanak.

DSC_2231

You Might Also Like

33 comments

  1. Aduh tengok tajuk entri pun dah meleleh air liur. Memang sedap sangat pulut makan dengan ikan masin... by the way, nice photo :D

    #projek2ribu

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. Kak Eny serious pagi tadi Papaglamz breakfirst benda alah ni... Huhu. Jom terjah entri baru Papaglamz ni...

    http://www.papaglamz.com/2014/12/duhai-si-bawang-putih.html?m=1

    ReplyDelete
  3. my fav..pulut...sedap wooo....makan laa dengan pape pon..terutama ikan masin hihihhii

    ReplyDelete
  4. sedapnya... dalam peti dah takder lah stok ikan masin... nak boronglah balik KL hujung bulan ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde stok ikan masin takpe.. gaul aje ikan dengan garam.. lepas tu keringkan.. hik hik hik

      Delete
  5. sarapan sedap ni kalo mak buat lagi sedap.. add sambal gorang ikan bilisss.. marbelesss.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghhh sedap tu sambal ikan bilis.. lagi kena kalau makan ubi rebus.. memang yummm

      Delete
  6. tudia aih. simple cmni pon nmpk telioq dah Ana T____T

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang buat orang terliur.... hehehehe

      Delete
  7. sedapnya....bapak saya kata sedap makanan ni tapi saya tak pernah cuba lagi. tengok gambar pun dah menyelerakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha cuba.. jangan tak cuba.. sekali rasa confirm tak berhenti..

      Delete
  8. sejak saya duduk area dekat kulim, baru saya tau makan pulut macam ni... hihihi.
    sebab masa kenduri kendara memang ini yang dihidangkan untuk org gotong royong kenduri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas makan mata layu.. gotong royong jadi sentimental aje kerjanya.. hik hik hik

      Delete
  9. adoiiiiiiiiiii tengok gambar ni masa musim ujan ujan macam ni. sangat laaaaaaaaaaaa menggoda jiwaaaaaaaaaaaaaa +_+

    ReplyDelete
  10. ni kalau makan dengan pekasam ikan lampam goreng bagi jadi garing, tambah bawang dengan cili goreng lagi... perghhhh, sedap gilos! i loike!! XD

    ReplyDelete
  11. sedap ni...pulut nyoq ikan masin pekena dengan kopi panas di musim hujan

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghhh kopi tu memang pembangkit rasa

      Delete
  12. kalau kat kedah pg kenduri sarapan yg ni dulu la baru terangkat kan huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. pagi2 tak leh makan pulut.. t ngantok tapi sedapp sapa bulih tolak...ehhehe

      Delete
    2. makan lepas tu mata layu.. kerja jadi sentimental aje.. hahaha

      Delete
  13. perghhhh.. perkena dengan kopi panas.. memang bangkit rasa

    ReplyDelete
  14. pulut diganti dengan ubi rebus pun sedap jugak

    ReplyDelete
  15. kalau makan ni.. mak mertua lalu pun lupa nak jemput makan

    ReplyDelete
  16. makanan tradisi memang terbaikkk

    ReplyDelete
  17. Waa sedapnya.. tak payah lauk kebaboom sangat pun boleh angkat selera kan ^__^

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com