Nasi Lemak Ayam Percik

October 18, 2014

Nasi lemak tau nasi lemak??? ayam percik tau ayam percik?? :D
Dan pernah makan tak keduanya sekali?

Resepi Ayam Percik Simple
Ayam of course
Cili kering yang direbus dulu ( atau boleh juga pakai cili padi) tu di blend sekali dengan halia, kunyit hidup, lengkuas, jintan manis, jintan putih dan santan. Daun kunyit diracik racik

Lepas masukkan kan dalam periuk dan masak sehingga minyak santan pecah. Sejukkan dan boleh la perap ayam tadi bersam daun kunyit. Panggang secukup rasa. Siap.

Nasi lemak masak lah macam biasa.. Kalau tak reti jugak boleh google "nasi lemak mat gebu" teeheeeee









You Might Also Like

35 comments

  1. uwaaaa terus rasa macam lapar je tengok gambar ayammmmmm hewhewhew

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yg dok tahan nafsu ni nk selongkar entry2 kak eny ni adehh =D

      Delete
    2. masuk blog nih memang sentiasa lapor

      Delete
    3. teknik gambar yang cantik.. tu yang buat lapor

      Delete
  2. huishh ayam percik + nasik lemak = power power!
    ni ana dok ushar entry2 kak eny time hujan.
    perot lapaq pulak tu. dok tgk semuanya entry makanan T___T

    ReplyDelete
  3. dappp nyeee.. sungguh berbakat..!

    ReplyDelete
  4. Nasi Lemak + Ayam Percik kompem terangkat ... Minum plak ngan kopi 'o' ... Perghhh ...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. hujan2.. sampai ke sini bau bbq nye

      Delete
    2. tak boleh makan bakar-bakar selalu.. kanser katanya ..

      Delete
  6. aii, tengok ayam percik tu, teringat family gathering bbq..
    pepagi ni kalau pekena nasik lemak + ayam percik mmg maveles lahhh...

    ReplyDelete
  7. macam2 resepi ada Eny ni...dah jadi sumber rujukan...TERBAEK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la mai masuk blog kak eny ni mmg cari nahas betoi =D

      Delete
    2. memang rujukan terbaik kat sini

      Delete
    3. rujuk lepas tu kena cuba

      Delete
  8. selalu nya kalau nasi lemak, nasi lemak la. ayam percik, ayam percik la. hahahaha. ni dah gabung, memang meletop la ^_^

    ReplyDelete
  9. terbaik la . gerenti best bau ni menusuk hidung

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan menusuk lagi.. dah menarik-narik nih

      Delete
  10. Ramai-ramai kat sini dah cuba blom ?

    ReplyDelete
  11. Dua kombinasi yang sangat meletup! :D

    ReplyDelete