Nasi Lemak Ayam Percik

/
35 Comments
3:20 pm
Nasi lemak tau nasi lemak??? ayam percik tau ayam percik?? :D
Dan pernah makan tak keduanya sekali?

Resepi Ayam Percik Simple
Ayam of course
Cili kering yang direbus dulu ( atau boleh juga pakai cili padi) tu di blend sekali dengan halia, kunyit hidup, lengkuas, jintan manis, jintan putih dan santan. Daun kunyit diracik racik

Lepas masukkan kan dalam periuk dan masak sehingga minyak santan pecah. Sejukkan dan boleh la perap ayam tadi bersam daun kunyit. Panggang secukup rasa. Siap.

Nasi lemak masak lah macam biasa.. Kalau tak reti jugak boleh google "nasi lemak mat gebu" teeheeeee











You may also like

35 comments:

Echa H. said...

uwaaaa terus rasa macam lapar je tengok gambar ayammmmmm hewhewhew

anamizu said...

huishh ayam percik + nasik lemak = power power!
ni ana dok ushar entry2 kak eny time hujan.
perot lapaq pulak tu. dok tgk semuanya entry makanan T___T

zafairMAS_shakleeSITE said...

dappp nyeee.. sungguh berbakat..!

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Nasi Lemak + Ayam Percik kompem terangkat ... Minum plak ngan kopi 'o' ... Perghhh ...

nor nazliana said...

wahhh best bakaq2 ni..

sha dhira said...

aii, tengok ayam percik tu, teringat family gathering bbq..
pepagi ni kalau pekena nasik lemak + ayam percik mmg maveles lahhh...

zafairMAS_shakleeSITE said...

hujan2.. sampai ke sini bau bbq nye

Putri Homestay said...

macam2 resepi ada Eny ni...dah jadi sumber rujukan...TERBAEK..

Umi Nazrah said...

selalu nya kalau nasi lemak, nasi lemak la. ayam percik, ayam percik la. hahahaha. ni dah gabung, memang meletop la ^_^

anamizu said...

tu la mai masuk blog kak eny ni mmg cari nahas betoi =D

anamizu said...

tu yg dok tahan nafsu ni nk selongkar entry2 kak eny ni adehh =D

azman Arsad said...

masuk blog nih memang sentiasa lapor

azman Arsad said...

memang power

azman Arsad said...

memang sedap dan berbakat

azman Arsad said...

kopi o tu memang pelengkapnya

azman Arsad said...

hahaha.. boleh bau eh?

azman Arsad said...

memang maveles.. jom kita pekena

azman Arsad said...

memang rujukan terbaik kat sini

azman Arsad said...

jangan meletup perut sudah

azman Arsad said...

teknik gambar yang cantik.. tu yang buat lapor

azman Arsad said...

tengah hujan nih memang lapor

azman Arsad said...

sangat berbakat besar eny nih

azman Arsad said...

kopi o kaw satu.. hehehe

azman Arsad said...

tak boleh makan bakar-bakar selalu.. kanser katanya ..

azman Arsad said...

bbq bersama keluarga.. memang meriah

azman Arsad said...

rujuk lepas tu kena cuba

azman Arsad said...

kebabommm

Mad Parihh said...

terbaik la . gerenti best bau ni menusuk hidung

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Kopi Jantan bro ...

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Ramai-ramai kat sini dah cuba blom ?

azman Arsad said...

tongkat ali satu.. hehehehe

azman Arsad said...

bukan menusuk lagi.. dah menarik-narik nih

azman Arsad said...

hehehehe.. saya belum

Queen Contest said...

Dua kombinasi yang sangat meletup! :D

Queen Contest said...

semestinya belum :D