Bubur Daging Pedas

12:30 pm

Hari ni masak bubur daging pedas je. Letih sangat. Resepi ni campak-campak je. Semua orang pun boleh buat. Nak pedas letak chilli flake dan lada hitam lebih sikit. Hari tu pun buat bubur ni. KLIK SINI

  P2030012ed

P2030020ed

P2030039ed

Resepi Bubur Daging Pedas

Bahan-bahan :
Beras
Air secukupnya
Sedikit halia dicincang
Sedikit bawang putih dicincang

Bahan-bahan perapan :
Daging - dihiris nipis-nipis
Serbuk cili yang jenis kasar (chilli flakes)
Sos tiram
Sedikit minyak
Sedikit lada hitam
Minyak bijan
Sedikit minyak untuk tumis

Cara-cara :

Perap seketika daging bersama semua bahan diatas.

Rebus beras bersama halia dan bawang putih sehingga jadi bubur nasi.

Tumis atau goreng daging yang diperap dalam sedikit minyak sehingga daging agak masak.

Masukkan daging goreng tadi kedalam bubur nasi dan rebus seketika sehingga daging masak dan lembut.

Hidangkan dengan daun bawang

You Might Also Like

11 comments

  1. assalamualaikum Eny, dah lama tak buat bubur, kat umah kaknoor kalau anak2 demam baru diaroang suka nak makan bubur ni hehe mmg sedappp kalau ada daging mcm ni

    ReplyDelete
  2. saya berangan nanti nak beli mangkuk comel2 pastu masak ambik gmbr cantik2 macam ni hehe

    ReplyDelete
  3. dulu kalau demam je cari bubur nasi, sekarang dikreatifkan bubur nasi semakin sedap kan Eny :)

    ReplyDelete
  4. cantiknya gambar.. menyelarakn sungguh bila tengok

    ReplyDelete
  5. Salam singgah sini dik eny....wahh,...sedapnya bubur daging pedas....memang pedas ni..sebab tengok gambar dah tau..hihi

    ReplyDelete
  6. pehhhh
    yg pedas tu yg sedap lagi tuuu hee~~

    ReplyDelete
  7. confirm sdp nih..sya ska makan benda2 pedas...
    #visit me on shukranzahari.blogspot.com #nuffnangclick #happy blogging


    ReplyDelete
  8. bgi kt org yg demam terus kebah mkn bubur daging ni...coz leh kuar peluh...hehehhe

    ReplyDelete
  9. suka mkn bubur tapi tak tahan menunggu nasi menjadu bubur tu..nampak nya perlu cari pressure cooker kan dalgi cepat masak :-)

    ReplyDelete
  10. Confirm sedap ni! Tengok rupa pun dah tahu. Hehehe. Bagus untuk dimakan masa sakit ni hehe

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com