Kerabu Mangga Thai

/
22 Comments
11:46 am
Hai masak apa hari ni? 

DSC00427ed

Kerabu simple ni memang sedap. Kadang-kadang buat ratah je sebab sedap sangat. Mesti ramai yang tau buat kan...

DSC00437ed


Resepi Kerabu Mangga (Thai Mango Kerabu)

Bahan-bahan :
2 biji mangga muda - dimayang halus
1 ulas bawang besar - di mayang halus
Kacang tanah goreng - atau pakai je kacang yang dijual dalam bungkus tu Dihancurkan sedikit
Udang kering direndam untuk buang garam kemudian digoreng dengan minyak sehingga garing. Boleh juga pakai ikan bilis goreng 
Beberapa biji cilipadi - dihiris nipis
Sedikit Jus limau nipis
Sos ikan
Sedikit gula

Cara-cara : 
Gaul semua bahan sehingga sebati dan hidangkan.



You may also like

22 comments:

Papaglamz said...

Gulp.... Gulp..... Mengancam...!!!!!!

malaysiatercinta.com said...

yummeh sedapnya ....

Najlaa 'Aqilah said...

laparnyaaaa tgk gambar ni hahaha

sincerely,
Najlaa 'Aqilah

zafairMAS_shakleeSITE said...

semalam baru buat.. licinnnn..!

nor nazliana said...

perhhh meleleh dah air liur ana hahaa

anamizu said...

huishh mengundang kelaparan nih. sedapppppnye kak eny!

Umi Nazrah said...

setiap hari boleh makan kerabu mangga ni. hahahahaa

Glory jane said...

sedap...
memang buat ratah je kami suami isteri

azman Arsad said...

sedap.. sedap.. sedap

azman Arsad said...

kecur air liur dibuatnya

azman Arsad said...

susah betul nak dapat mangga muda sekarang nih

azman Arsad said...

habis mangga muda diborong orang buat jeruk asam boi

azman Arsad said...

memang sangat mengancam

azman Arsad said...

sooo yummyyyy

azman Arsad said...

gambar itu memang untuk membuatkan orang lapar

azman Arsad said...

hahaha.. sedap sangat le tu

azman Arsad said...

air liur meleleh cepat kesat.. hehehehe

azman Arsad said...

memang buat orang semua lapar

azman Arsad said...

masalahnya nak dapatkan mangga muda setiap hari.. huhuhuhu

azman Arsad said...

ratah memang sedap

ahkak gojes said...

terliur nampak gambar kerabu mangga ni...arghhh..asal mangga mesti kecur air liur

Queen Contest said...

Ni macam somtam.. tapi penah baca je, tak pernah rasa pun :D