Kerabu Mangga Thai

11:46 am

Hai masak apa hari ni? 

DSC00427ed

Kerabu simple ni memang sedap. Kadang-kadang buat ratah je sebab sedap sangat. Mesti ramai yang tau buat kan...

DSC00437ed


Resepi Kerabu Mangga (Thai Mango Kerabu)

Bahan-bahan :
2 biji mangga muda - dimayang halus
1 ulas bawang besar - di mayang halus
Kacang tanah goreng - atau pakai je kacang yang dijual dalam bungkus tu Dihancurkan sedikit
Udang kering direndam untuk buang garam kemudian digoreng dengan minyak sehingga garing. Boleh juga pakai ikan bilis goreng 
Beberapa biji cilipadi - dihiris nipis
Sedikit Jus limau nipis
Sos ikan
Sedikit gula

Cara-cara : 
Gaul semua bahan sehingga sebati dan hidangkan.

You Might Also Like

22 comments

  1. Gulp.... Gulp..... Mengancam...!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. gambar itu memang untuk membuatkan orang lapar

      Delete
  3. perhhh meleleh dah air liur ana hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. air liur meleleh cepat kesat.. hehehehe

      Delete
  4. huishh mengundang kelaparan nih. sedapppppnye kak eny!

    ReplyDelete
  5. setiap hari boleh makan kerabu mangga ni. hahahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya nak dapatkan mangga muda setiap hari.. huhuhuhu

      Delete
  6. sedap...
    memang buat ratah je kami suami isteri

    ReplyDelete
  7. susah betul nak dapat mangga muda sekarang nih

    ReplyDelete
  8. habis mangga muda diborong orang buat jeruk asam boi

    ReplyDelete
  9. terliur nampak gambar kerabu mangga ni...arghhh..asal mangga mesti kecur air liur

    ReplyDelete
  10. Ni macam somtam.. tapi penah baca je, tak pernah rasa pun :D

    ReplyDelete

Kongsi Resepi

Networkedblog

backlinks

babap

SEO

SEO Reports for enyabdullah.com